Kapitel 2: Festen.

Dagen efter när Elle var ute för att se sig om i kvarteret (det vill säga stå på trottoarn utanför sitt hus och spana för att inte förstöra sina nya skor på den smutsiga gatan), träffade hon på Nancy Markövertag. Den rikaste kvinnan i hela Willow Creek.
 
- "Men goddag Giselle!" utropade Nancy och pussade henne i luften på båda kinderna. "Din mor sa att du hade flyttat in här. Så trevligt!"
- "Åh, tack kära Nancy. Min far tyckte det var dags att jag fick mitt eget ställe. Det är bara synd att jag inte känner någon här ännu", beklagade sig Elle.
- "Nej men kära nån, så kan vi inte ha det. Självklart ska du komma på våra träffar med Överklasskvinnorna!"
- "Det skulle vara väldigt trevligt Nancy. Ikväll ska jag dock ha en liten sammankomst med mina grannar. De ville så förfärligt gärna träffa mig igen och jag har så svårt att säga nej."
 
Elle hoppades innerligt att Nancy inte skulle be om att få bli bjuden då hennes hus inte riktigt var färdigdekorerat och hon ville inte heller att hon skulle behöva umgås med de lägre klassade grannarna.
 
- "Ja men självklart", svarade Nancy. "Man måste hålla sig väl med grannarna ifall man får inbrott eller så. Man vet aldrig vad det rör sig för underliga typer här omkring. Då är det bra med ett skyddsnät. Men jag kan väl ta med mig min man och komma hit? Så får du lite klass på gästlistan också."
Elle log och svor inom sig samtidigt.
- "Naturligtvis, ni är så välkomna!"
 
 
På eftermiddagen hade Elle tagit ett glas vin och gjort allt klart för den lilla "festen". Hon hade tagit en av sina enklaste klänningar från Dior och ett par Minolo Blahniks från förra säsongen, bara så grannarna inte skulle bli så fasligt avundsjuka.
 
 
Tillslut började grannarna komma in genom dörren, den ena värre klädd än den andra. Elle såg sig förfärat omkring och bet ihop. Det var bara för en kväll och hon hade ju redan klargjort för Nancy att detta in var hennes vänner. Den som var bäst klädd var faktiskt Summer som hon träffade dagen innan. Det syntes knappt att hennes kläder var köpta i en vanlig klädaffär. Hon var också sprudlande glad över att vara bjuden på fest och tillförde mycket till feststämningen.
 
-" Vilken fantastiskt fest Elle!" strålade hon.
- "Tack."
- "Och vilka roliga gäster. Jag träffade Nancy, och hon va ju jättetrevligt. Hon föreslog att du, jag och hon skulle äta middag på Villa Oxen i veckan. För att fira att du flyttat hit. Det lät väl trevligt?"
Elle satte nästan drinken i halsen. Hon hade sagt vad?
- "Oj, ehh... middag. Ja absolut", svarade hon utan att egentligen veta vad hon skulle säga.
 
 
Elle satte sig med Nancy och hennes man i matsalen och åt av den inhyrda kockens goda mat. Hon sneglade lite på Nancy.
- "Så middag på Villa Oxen...?" började Elle.
- "Ja men absolut! Visst låter det trevligt! Summer är så förtjusande trots sitt simpla ursprung så jag tänkte att hon nog skulle vara underhållande att ta med."
Elle nickade och visste inte riktigt vad hon skulle svara. Ville Nancy verkligen lära känna Summer eller göra narr av henne på en av de dyraste restaurangerna i staden? Men Elle skulle i alla fall få använda sin favoritklänning.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Ha ha! Jag har aldrig sett någon fånga kära Nancy's karaktär så väl som du har gjort. Klockrent!

Svar: Åh tack! :D
Blackwood Legacyn

2016-10-12 @ 14:03:52
URL: http://memyselfandmysims.se
Postat av: SimsBrooke

Åh, vad har den där damen i kikarna egentligen?

2016-10-15 @ 20:44:18
URL: http://nouw.com/simsbrooke

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0